Всеукраїнська науково-практична конференція...

Деталі
Перегляди: 459

1 7–8 грудня 2017 року у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція на тему: «Розвиток конкурентоспроможної особистості у межах сучасної освіти: реалії та перспективи». У роботі конференції взяли участь: співробітники Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" МОН України; відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України; професорсько-викладацький склад факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова, Уманського державного педагогічного університету імені П.Тичини, Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка; Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; директори, вчителі, практичні психологи дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів Києва, Миколаєва, Івано-Франківська, Херсона.

Робота конференції проводилася за такими напрямами: теоретичні та методологічні проблеми розвитку конкурентоспроможної особистості у межах дошкільної, загальної середньої та вищої освіти; конкурентоспроможна особистість: теорія і технології розвитку; організаційно-методичне забезпечення професійної підготовки вчителя та психолога як конкурентоспроможного фахівця; розвиток конкурентоздатності вчителя та психолога у системі післядипломної педагогічної освіти.

2Конференцію відкрив Торбін Григорій Мирославович, доктор фізико-математичних наук, професор, проректор з наукової роботи Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.

 

Наукову дискусію на пленарному засіданні розпочав Володимир3 Іванович Бондар, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, декан факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Володимир Іванович привернув увагу присутніх до актуальної проблеми наступності у розвитку конкурентоспроможності особистості у межах дошкільної, загальної середньої та вищої освіти, а також підготовки вчителя як конкурентоспроможного фахівця у системі професійної освіти.

4Інформаційне та методичне забезпечення окресленої проблеми наступності презентували у своїх доповідях: Наталія Євгенівна Пархоменко, начальник відділу наукового і навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної і початкової освіти у Новій українській школі, ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти» ; 5

Оксана Володимирівна Онопрієнко, завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. Психологічний супровід розвитку конкурентоспроможного фахівця у межах професійної підготовки розкрили:

6Тамара Семенівна Яценкодійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, завідувач кафедри практичної психології психологічного факультету Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького;

7

Віталій Григорович Панок, доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України .

 

 

8Розвиток поняттєвого мислення засобами ІКТ презентував Олександр Євгенійович Стрижак, доктор технічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України».

 

 

9Олександр Якович Митник, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова звернув увагу присутніх на тому, що розвитку конкурентоспроможної особистості у межах дошкільної та загальної середньої освіти присвячено експериментальне дослідження всеукраїнського рівня. Вчений представив науковій спільноті технологію побудови розвивального освітнього середовища, яка була апробована в експериментальному дослідженні на тему: «Дидактико-методична система розвитку дитячої творчості у межах навчально-виховного процесу ДНЗ та ЗНЗ».

 

Після пленарного засідання Тамара Семенівна Яценко провела майстер-клас на тему: «Використання репродукцій художніх творів у глибинно-корекційному пізнанні психіки». На майстер-класі були присутні магістри спеціальності «Початкова освіта» та «Психологія» («Практична психологія»).

08 грудня педагогічний колектив спеціалізованої школи №31 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу м. Києва презентував досвід роботи щодо побудови розвивального освітнього середовища.

 

10 1 10 2

 

Учні початкової школи та 5 – 9 класів, використовуючи елементи інтелектуальної гри, телешоу, презентували свої досягнення з фізики, хімії, географії, біології, літературної творчості, а також – у спорті, хореографії.

 

11 2 11 6
11 12 11 8

 

Під час засідання круглого столу присутні відмітили, що учні спеціалізованої школи №31 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклум. Києва мають персоніфіковану манеру висловлення (висловлення не лише предметної думки, а й свого ставлення до неї), вони вміють протиставляти особисті твердження (думки, позицію) висловленням інших, здійснювати їх аналіз, синтез з метою вироблення правильної (конструктивної, раціональної) стратегії розв’язання.

12Підводячи підсумки роботи конференції, Галина Федорівна Древаль, завідувач сектору організаційно-методичного забезпечення упровадження оновленого змісту дошкільної та початкової освіти відділу наукового і навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної і початкової освіти у Новій українській школі, ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти", відмітила, що всеукраїнське експериментальне дослідження на тему: «Дидактико-методична система розвитку дитячої творчості у межах навчально-виховного процесу ДНЗ та ЗНЗ» є вдалим. Найголовнішим його досягненням є те, що більшість учнів навчилися висловлювати власні думки чітко, ясно, точно, послідовно і переконливо; у них сформовані такі якості мислення як самостійність, глибина думки, критичність, гнучкість, допитливість, і, як наслідок, в експериментальних навчальних закладах не менше, як 15 % учнів є переможцями різноманітних предметних олімпіад, творчих конкурсів регіонального та всеукраїнського рівнів.